Het was de week van de waarheid voor de luchtvaart. Voor steeds meer vakantiegangers wordt duidelijk dat de vakantie er anders uit zal zien dan hoe ze die in eerste instantie hadden bedacht. Vluchten worden geschrapt, vliegtuigstoelen worden duurder verkocht en de chaos op Schiphol lijkt voorlopig nog wel aan te houden.
Hoe gaan reisorganisaties om met vakantiegangers die hun vlucht hebben gemist door de lange rijen op Schiphol? En bij wie kunnen gedupeerde consumenten de schade verhalen door het schrappen of niet halen van een vlucht? Advocaat Els Doornhein en MAX Ombudsman Jeanine Janssen vertellen erover.
Doordat minder mensen deze zomer kunnen vliegen wordt er ook grote drukte verwacht op het Europese wegennet. Ga je met de auto op vakantie? Dan doe je er goed aan om de zwarte zaterdagen te vermijden. Heleen de Geest van de ANWB heeft nog meer tips voor iedereen die komende weken met de auto afreist naar zijn vakantiebestemming.
Dankzij de coronacrisis zijn caravans en campers enorm populair geworden. De laatste trend: het klussen en verbouwen van je reispaleis.
Na twee zomers is corona nog steeds niet weg. Deskundigen maken zich alweer zorgen over een nieuwe golf. Wat betekent dat voor je vakantie en hoe kun je je voorbereiden? Verslaggever Nhung Dam peilt de stemming.
Je kent het vast wel: websites met superscherpe aanbiedingen waar je kunt bieden op een stedentrip of lekkere vakantie. Maar het lachen vergaat je al snel wanneer je als “winnaar” uit de bus komt en je met hoge aanvullende kosten wordt geconfronteerd. Edwin van Houten, directeur van waakhond ACM (of Autoriteit Consument & Markt) zegt dat dit soort websites transparanter te werk moeten gaan zodat het voor de consument gelijk duidelijk is wat je koopt.
De Mystery Guest is deze week aan de Spaanse Costa del Azahar: Valencia.
Reacties
Je kunt op dit moment niet reageren.