Sybrand Niessen gaat samen met MAX Ombudsman Jeanine Janssen op zoek naar oplossingen voor de meest uiteenlopende vakantieproblemen van vakantiegangers.
De onrust en chaos op Schiphol is groot. De luchthaven heeft aangekondigd deze zomer vluchten te moeten schrappen wegens personeelstekort. Gemiddeld moet Schiphol tussen 7 en 31 juli dagelijks 13.500 passagiers afwijzen. Waar hebben gedupeerde reizigers recht op? Wat kunnen we deze zomer nog meer verwachten op Schiphol? En hoe is de situatie op de andere vliegvelden? Jeanine Janssen en Hendrik Noorderhaven van EUclaim praten ons bij.
Sunweb-directeur Mattijs ten Brink vindt dat we minder en bewuster moeten vliegen. Hij zet in op meer duurzame alternatieven zoals de trein. Hoe ziet hij de toekomst? En is duurzaam reizen wel betaalbaar voor iedereen?
Niet alleen op Schiphol moet je lang wachten: gemeentes hebben het ook druk, met als gevolg dat je soms lang moet wachten op een afspraak. En dat kan vervelende gevolgen hebben als je bijvoorbeeld op korte termijn een nieuw paspoort nodig hebt. Verslaggever Nhung Dam neemt de proef op de som en komt tot de conclusie dat er veel verschil zit tussen gemeentes.
De Mystery Guest trekt deze zomer door Europa en slaapt deze week in een hotel in de stad van de liefde: Parijs. Hoe staat het ervoor met de hygiëne?
Kijkers kunnen met hun vragen bij MAX vakantieman terecht. Die leggen we voor aan een deskundige in de wekelijkse rubriek ‘Beste Vakantieman’.
Reacties
Je kunt op dit moment niet reageren.