Op maandag 26 augustus heeft MAX vakantieman aandacht besteedt aan de website Goboony. Bij deze website kun je terecht als je een camper wilt huren of je eigen camper wilt verhuren. In de uitzending wordt de klacht van Goedroen en Wim Willemstein behandeld. Zij kregen pech met de gehuurde camper en klagen over slechte hulp en bijstand. Goboony wilde niet in de studio aanwezig zijn. Hieronder lees je hun reactie.
Fout van pechhulpdienst
Goboony laat weten dat zij in juni 2024 zijn gewisseld van pechhulpdienst en dat het bij enkele polissen mis is gegaan met het uitwisselen van data. “Het is duidelijk dat zij niet volgens afspraak hebben gehandeld.” laat de woordvoerder van Goboony per mail weten. “Zo is er bijvoorbeeld een duidelijke afspraak tussen onze verzekeraar en de pechhulpdienst dat er altijd eerst hulp wordt verleend, en pas achteraf een check op de polis wordt gedaan. Dit is nu niet nagekomen. Dat de polis niet terug te vinden was door de pechhulpdienst was een technische fout die snel verholpen kon worden. Maar normaal zou dat dus ook nooit in de weg mogen staan van de hulpverlening.”
Niet goed geïnformeerd
Ook mailt Goboony dat Goedroen en Wim Willemstein niet juist zijn geïnformeerd over de dekking waar ze recht op hadden. “Er was recht op 10 dagen vervangend vervoer en verblijf. De eerste 4 dagen is er recht op 200 euro per dag voor vervoer én 200 euro per dag voor verblijf. De dagen erna is er recht op 100 euro per dag voor vervoer én 100 euro per dag voor verblijf. Bovendien wordt het niet genoten deel van de boeking na die 10 dagen ook terugbetaald door Goboony en de verhuurder. Helaas is dit alles niet juist gecommuniceerd door de pechhulpdienst, en hebben Goedroen en Willem dus niet gekregen waar ze recht op hadden. Zo hebben ze niet de kans gehad om toch nog een vakantie te kunnen vieren.”
Oplossing voor het echtpaar
Omdat dit niet had mogen gebeuren en het zo mis is gegaan bij de pechhulpdienst, stelt Goboony het echtpaar volledig schadeloos. Ook laat het bedrijf weten dat zij ernaar streven om in 2025 om een product te ontwikkelen voor reizigers waarbij zij vervangend vervoer kunnen verzekeren tot het einde van hun boeking. “Wel is het zo dat wanneer reizigers juist geïnformeerd worden over hun dekking, ze hun boeking in vrijwel alle gevallen alsnog gewoon kunnen afmaken. De dagen dat de verzekering geen dekking biedt wordt de huursom van de camper namelijk terugbetaald door de verhuurder.”
Let hierop bij huren camper
Wil je weten waar je op moet letten bij het huren van een camper? In dit artikel geven wij je tips. Wil je een camper aanschaffen, let dan op deze aandachtspunten. Zoek je naar een plekje om je camper te stallen? Dan helpt dit artikel je verder.
Foto: Shutterstock
Reacties
Wil jij iets delen over dit bericht? Maak gemakkelijk jouw account aan of login om te reageren.